Maja Blauw logo
Maja Blauw webbeheer van corporate website Diabetesvereniging
Webcoordinator van corporate website

Beheer van de corporate website van Diabetesvereniging Nederland gedurende ruim drie jaar. Deze site bevat een openbaar deel, een afgeschermd vrijwilligersdeel, 21 subwebsites en een e-commercedeel. Het is de hub waar alle kanalen op uitkomen: nieuwsbrieven, social mediaberichten, acties, emailhandtekening, ledenmagazine, externe webbanners etc.

Door grondige aanpassing van de site en de toepassing van onder andere SEO, SEA en online acties is de ledenconversie in 2014 met 38% gestegen. Een mooi resultaat na jaren van ledenverlies.

Bij het beheer hoorde:
– schrijven van de jaarplannen
– aansturen webteam (overleg, notulen, training)
– contact met de CMS-bouwer
– beheer van het webbudget
– SEA: wekelijks Adwords/Grants optimaliseren
– SEO: iedere pagina voldeed aan de SEO-checklist
– uitgebreide stats maken via Google Analytics
– beheer van de content (tekst, beeld, video)
– bedenken van nieuwe functionaliteiten (tell a friend, twitterfeed)
– online acties beheren op de site
– trends van gebruikers signaleren (bv door zoekwoorden en de statistieken)
– gebruikersonderzoek door enquetes
– CMS-trainingen aan de regiowebmasters van de 21 landelijke regio’s