Maja Blauw logo

Als online marketingstrateeg bij Accenture (voorheen Storm Digital) heb ik veel ervaring opgedaan in het doorvertalen van bedrijfsdoelstellingen naar effectieve online meerjarenplannen. Marketing en communicatie dienen integraal bij te dragen aan de bedrijfsdoelen. Het startpunt voor een goed plan is om eerst alle benodigde input in kaart te brengen. Bijvoorbeeld de specifieke sales- of communicatietargets, doelgroepen, planning, beschikbare budgetten en mankracht.

Geïntegreerd denken tussen organisatie en marketing is waar mijn kracht ligt. Door alle factoren op elkaar af te stemmen behaal je de beste resultaten.

In mijn rol als strateeg was ik de schakel tussen klant en bureau en had ik een aansturende rol naar de digital marketingconsultants die de diverse display-, SEA-, SEO-, social-, affiliate of andere campagnes opzetten en uitvoerden.

Daarnaast heb ik eenmalige strategische sessies gehouden. Dit heb ik o.a. voor Vermaat Groep gedaan: een B2B-bedrijf ter waarde van 380 miljoen euro dat horecaconcepten in het topsegment ontwikkelt. Maar ook voor Cleopatra Wellness: een B2C-bedrijf dat op maat gemaakte wellnessproducten zoals stoomdouches voor particulieren levert.