Maja Blauw logo

Hybride marketingmanager

W00t? Hybride? Ja! Omdat ik bedreven ben in een aantal verschillende disciplines en die weet te combineren ben ik een echte hybride marketingmanager
– Zo denk ik als strateeg en teamleider graag de grote lijnen uit, maar ben ik ook een praktische aanpakker.
– Ik ben zowel een creatief (concept, InDesign, Photoshop) als een techy (sites bouwen, Google Analytics en Adwords).
– Op online gebied ben ik 24/7 bezig, maar ik ben ook stevig offline onderlegd als voormalig grafisch ontwerper.

Branding, communicatie, conversie, strategie: ze vormen al mijn hele carrière de kern van mijn werk. Centrale vraagstukken daarbij zijn: op welke manier bereik je je doelgroepen, zorg je voor contactpunten, verkoop je je product en creëer je loyaliteit? Hoe combineer je offline met online en zorg je voor samenhang? De waarom-vraag zul je mij regelmatig horen stellen: waarom wil je iets, of waarom op die manier. Het moet onderbouwd zijn. 

Marketingstrategie als springplank naar resultaten

Keer op keer bewijst een gedegen marketingstrategie zijn waarde. Het brengt alles samen in één document en leidt tot duidelijke keuzes en focus. Het bevat op hoofdlijnen de marketingaanpak, maar integreert ook informatie van sales, account management, de productspecialisten en andere relevante teams. De strategie vormt de ultieme springplank naar resultaten.

Als Senior Marketingmanager Europe bij Aegon Asset Management is het opstellen en uitvoeren van het jaarplan voor Nederland, België, Scandinavië en support voor Frankrijk mijn hoofdverantwoordelijkheid. Ontzettend leuk om mee bezig te zijn en om samen te werken in een diverse, internationale organisatie.

In de functie als Digital Marketing Strateeg bij Storm Digital was ik sparringspartner voor B2C- en B2B-organisaties op het gebied van de overall online marketingstrategie. Dit deed ik onder andere door het houden van interactieve strategiesessies op locatie van de klant. Die input vormde de rode draad voor de kanaaloverkoepelende online strategie en was het uitgangspunt voor doelgerichte marketinginzet.