Maja Blauw logo

Hybride online marketingprof

W00t? Hybride? Ja! Omdat ik bedreven ben in een aantal verschillende disciplines en die weet te combineren ben ik een echte hybride online marketingprof.
– Zo denk ik als strateeg en teamleider graag de grote lijnen uit, maar ben ik ook een praktische aanpakker.
– Ik ben zowel een creatief (InDesign, Photoshop, concept) als een techy (Analytics, Adwords, sites bouwen).
– Op online gebied ben ik 24/7 bezig, maar ik ben ook stevig offline onderlegd als voormalig grafisch ontwerper.

Branding, conversie, strategie, communicatie: ze vormen al mijn hele carrière de kern van mijn werk. Centrale vraagstukken daarbij zijn: op welke manier bereik je je doelgroepen, zorg je voor contactpunten, verkoop je je product en creëer je loyaliteit? Wat is de ideale mix en hoe combineer je offline met online en zorg je voor samenhang? De waarom-vraag zul je mij regelmatig horen stellen: waarom wil je iets, of waarom op die manier. Het moet onderbouwd zijn. 

Online strategie

Als Digital Marketing Strateeg bij Storm Digital was ik sparringspartner voor B2C- en B2B-organisaties op het gebied van de overall online marketingstrategie. Dit deed ik onder andere door het houden van interactieve strategiesessies op locatie van de klant. Input vanuit directie, marketingmanager en -medewerkers vormden de rode draad voor de kanaaloverkoepelende online strategie. Dat document vormt de basis voor het meerjarenplan en het uitgangspunt voor doelgerichte kanaalinzet. Als echte online omnivoor hou ik niet alleen van de performancekant van online, maar ook van de contentkant.

Solide offline ervaring als ontwerper en teamleider
Mijn ervaring is breed. Zo heb ik destijds meegewerkt aan de instore-communicatie voor de fysieke filialen van A-merken in Nederland; bijvoorbeeld Albert Heijn, ABN Amro en Intratuin. Doel was een optimale klantbeleving en reis door de winkel naar de kassa. Als voormalig grafisch ontwerper denk ik nog steeds direct in beeld. Ik heb bij diverse designstudio’s gewerkt als ontwerper en studioteamleider. Die kennis pas ik nog steeds toe. Ik weet hoe cruciaal beleving en vormgeving zijn voor het communiceren van de boodschap. In mijn whitepaper Grafische kennis voor communicatieprofs staat belangrijke basiskennis en staan tips over het besparen van kosten.

Fondsenwerving, Vrienden en nalatenschappen
Met mijn collega werkte ik ruim twee jaar aan de werving van donateurs en nalatenschappen voor Diabetesvereniging Nederland. Met DM’s, advertorials en callcenter zetten we de Vrienden op de kaart. Daarnaast ben ik jarenlang voorzitter en fondsenwerver bij een kleine maar bekwame vriendenstichting geweest. Ik stak veel tijd in de ‘randvoorwaarden’: een goed bestuur dat de financiën en relaties goed beheert. Wanneer die zaken kloppen, dan zijn fondsenwerfacties als een kers op de taart.

 

Volg me op Twitter via @MajaBlauw