Maja Blauw logo

Hybride marketingmanager

Hybride? Ja! Omdat ik bedreven ben in veel verschillende disciplines en die goed weet te combineren, ben ik een echte hybride marketingmanager. 
– Zo denk ik als strateeg en teamleider graag de grote lijnen uit en leg deze vast in de jaarplannen, maar ben ik daarnaast ook een praktische aanpakker.
– Ik ben zowel een creatief (concept, design, InDesign, Photoshop) als een techy (websites bouwen, Google Analytics en rapportages).
– Op online gebied ben ik 24/7 bezig, maar ik ben ook stevig offline onderlegd als voormalig grafisch ontwerper.

Marketingstrategie als springplank naar resultaten

Keer op keer bewijst een gedegen marketingstrategie zijn waarde. Het brengt alles samen in één document en leidt tot duidelijke keuzes en focus. Het bevat op hoofdlijnen de marketingaanpak, maar integreert ook informatie van sales, account management, de productspecialisten en andere relevante teams. De strategie vormt de ultieme springplank naar resultaten.

Als Senior Marketingmanager Europe bij Aegon Asset Management zijn het opstellen en uitvoeren van de jaarplannen voor de Benelux en Scandinavië, en support voor Frankrijk, mijn hoofdverantwoordelijkheid. Ontzettend leuk om mee bezig te zijn en om samen te werken in een diverse, internationale organisatie.

In de functie als Digital Marketing Strateeg bij Storm Digital was ik sparringspartner voor B2C- en B2B-organisaties op het gebied van de overall online marketingstrategie. Dit deed ik onder andere door het houden van interactieve strategiesessies op locatie van de klant. Die input vormde de rode draad voor de kanaaloverkoepelende online strategie en was het uitgangspunt voor doelgerichte marketinginzet.