Maja Blauw logo

Allround strategisch marketingmanager

Sinds de start van mijn carriere heb ik me in diverse verschillende disciplines bekwaamd. Van grafisch ontwerp en branding, naar fondsenwerving en communicatie, naar digital marketing analytics tot waar ik nu ben: allround marketingmanager en bruggenbouwer naar omliggende teams. Door het combineren van deze specialismen voel ik me een veelzijdige, creatieve marketingprofessional die zaken vanuit verschillende invalshoeken benadert. 

Strategie als springplank naar resultaten en ‘nee’ durven zeggen

Keer op keer bewijst een gedegen marketingstrategie zijn waarde. Het brengt alles samen in één document en leidt tot duidelijke keuzes en focus. Het bevat op hoofdlijnen de marketingaanpak en integreert informatie over de koers van het eigen bedrijf, informatie van klanten en hun wensen, de bredere markt en de concurrentie, de gekozen doelgroepen en meer. Dit betekent dus ook regelmatig ‘nee’ zeggen tegen zaken omdat focus houden cruciaal is en er altijd beperkte resources zijn.

Werken met en in teams 
Goede samenwerking staat bij mijn centraal. Of het nu als teamlid is, met andere teams of als manager van een team: samen kun je ontzettend veel bereiken, mits dit goed ingeregeld is. Aandacht voor het persoonlijke en iedereen zo goed mogelijk samen te laten werken. Maar ook het creëren van rollenduidelijkheid en verantwoordelijkheden. Ik heb hier ervaring mee als marketingmanager, als strateeg die digital marketingconsultants aanstuurde en als bestuurder en voorzitter. 

Veel kijkjes in keukens aan klant- en bureauzijde
Ik heb altijd veel verschillende bedrijven van binnen willen zien. Daarom afwisselend bij bureaus en aan klantzijde gewerkt. Voor zowel B2C, B2B als non-profit, en bij landelijk en wereldwijd opererende organisaties.

Sinds 2016 werk ik als Senior Marketingmanager bij Aegon Asset Management, een global B2B vermogensbeheerder. Hoewel ik internationaal samenwerk, ligt mijn focus op de Nederlandse thuismarkt. Ik schrijf daarvoor het strategisch jaarplan, beheer de budgetten, zet campagnes op, kijk met een integrale blik naar marketing en werk met veel externe bureaus en media. Ontzettend leuk om met veel verschillende mensen aan allerlei projecten samen te werken. Daarnaast ben ik voorzitter van de editorial board en bestuurder van de internationale LGBTQ+ Proud-groep.

In de functie als Digital Marketing Strateeg bij Accenture (voorheen Storm Digital) was ik sparringspartner voor B2C-, B2B- en non-profitorganisaties op het gebied van de overall online marketingstrategie. In mijn tijd bij deze top-3 agency in Nederland organiseerde ik interactieve sessies op locatie bij de klant. Die input vormde de rode draad voor de kanaaloverkoepelende online strategie en was het uitgangspunt voor tactische marketinginzet.