Als online marketingstrateeg heb ik veel ervaring in het doorvertalen van bedrijfsdoelstellingen naar effectieve online (meerjaren)plannen. Marketing en communicatie dienen integraal bij te dragen aan de bedrijfsdoelen. Het startpunt voor een goed plan is om eerst alle benodigde input in kaart te brengen. Bijvoorbeeld de specifieke sales- of communicatietargets, doelgroepen, planning, beschikbare budgetten en mankracht.
Geïntegreerd denken tussen organisatie en marketing, zowel online als offline, is waar mijn kracht ligt. Door alle factoren op elkaar af te stemmen behaal je de beste resultaten.
Tijdens structurele strategische trajecten heb ik een centrale, aansturende rol binnen het team. Als schakel tussen bedrijf en bureau houd ik de ontwikkelde strategie in de gaten en stuur bij waar nodig. Dit heb ik o.a. gedaan voor Natuurmonumenten.
Daarnaast heb ik eenmalige strategische sessies gehouden. Dit heb ik o.a. voor Vermaat Groep gedaan: een B2B-bedrijf ter waarde van 380 miljoen euro dat horecaconcepten in het topsegment ontwikkelt. Maar ook voor Cleopatra Wellness: een B2C-bedrijf dat op maat gemaakte wellnessproducten zoals stoomdouches voor particulieren levert.